Summer Fancy Food

4.07.2016 13:34 12345 5,00/5 (1)
Za nami kolejna edycja największego wydarzenia w Ameryce Północnej, które napędza branżę spożywczą.

„Fancy Food” to targi, które z uwagi na swoją popularność, realizowane są dwa razy w roku: zimą, w San Francisco i latem, w Nowym Jorku. Właśnie zakończyła się letnia edycja wydarzenia, która przyciągnęła 2400 wystawców z ponad 80 krajów.

W czasie trzech dni targowych (26-28 czerwca), zaprezentowano 180 tysięcy produktów, w tym wyroby cukiernicze i piekarskie. Co cieszyło się największym zainteresowaniem? Produkty etniczne, organiczne, wzbogacone (np. kolagenem) i niemodyfikowane genetycznie. Doceniono wytwórców, którym zależy na tworzeniu nie tylko żywności innowacyjnej, ale także plasującej się na najwyższym poziomie jakościowym i tworzonej zgodnie z zasadami etyki biznesowej.

Głównymi trendami, jakie można było zaobserwować podczas wydarzenia, było wszechstronne wykorzystywanie w cukiernictwie produktów z czekolady i mięty, a także masła orzechowego. Popularnością cieszyły się ponadto produkty z ciecierzycy, przede wszystkim w formie snacków. W czołówce hitów utrzymały się nasiona szałwii hiszpańskiej, znane szeroko w Polsce pod nazwą „chia”.

Targi były również okazją do wzbogacenia lub aktualizacji swojej wiedzy. Organizatorzy postawili na szkolenia z cyklu: start-up’y, media społecznościowe w branży spożywczej i żywność wolna od GMO.

Tradycyjne kulinarne show poprowadzili m.in. Sara Moulton, Kelsey Nixon i Roger Mooking. Przyznano również nagrody dla najlepszych produktów. Tym razem wygrał brytyjski ser kozi (Artisan Biscuits) oraz kalifornijski niebieski ser Bay Blue (Point Reyes Farmstead Cheese).

 

Więcej informacji o wydarzeniu znajdziecie tutaj.