Okiem konsumenta: Pieczywo odpiekane

2.05.2016 11:25 12345 5,00/5 (3)
Co o odpiekaniu pieczywa sądzą konsumenci?

Wielu piekarzy sprzeciwia się (mniej lub bardziej oficjalnie) sprzedaży odpiekanego pieczywa. Jest to produkt charakterystyczny dla dużych sklepów, sieci i marketów. Chleby i bułki przywożone są w formie zamrożonego półproduktu, a ostatni etap dopiekania pieczywa odbywa się na miejscu, w sklepie. Największe kontrowersje wzbudza promowanie tego rodzaju pieczywa, jako „świeżego” i „prosto z pieca”. A jaki stosunek do pieczywa odpiekanego mają konsumenci?

Raport PMR „Analiza rynku piekarniczego i cukierniczego w Polsce” wykazał, że ponad 40% kupujących uważa pieczywo odpiekane za produkt gorszej jakości. Jedynie dla 25% badanych jest to produkt taki sam jak inne. Obserwuje się zatem wzrost świadomości spożywanych produktów, ich pochodzenia i sposobu produkcji.

Co ciekawe – pomimo powyższych wyników badania, rynek pieczywa odpiekanego wciąż rośnie, czyli chlebów i bułek z mrożonek sprzedaje się coraz więcej. Prawdopodobnie jednak ma na to wpływ relatywnie niska cena, z którą ciężko konkurować zakładom produkującym pieczywo naturalnymi metodami.