Okiem konsumenta: Zakup pieczywa

25.04.2016 11:43 12345 5,00/5 (2)
Konsumenci wybierają pieczywo z regionalnych piekarni.

Polski rynek piekarniczy zdecydowanie zdominowany jest przez wyroby tradycyjne. Konsumenci chętnie kupują pieczywo w regionalnych, zwykle niewielkich piekarniach, ze względu na wysoką jakość produktów i różnorodność oferty. Co istotne, dzieje się tak niezależnie od wciąż rosnącego rynku pieczywa mrożonego. Zdecydowana większość konsumentów bardziej ceni sobie chleby i bułki produkowane według tradycyjnych metod.

Według raportu PMR „Badanie rynku piekarniczego i cukierniczego w Polsce” 39% badanych kupuje pieczywo w niedużych, lokalnych piekarniach, podczas gdy w supermarketach zaopatruje się w nie jedynie 15% respondentów.

To dobra wiadomość dla tych lokalnych piekarzy, którzy z obawą obserwują wzrastającą sprzedaż pieczywa w sklepach wielkopowierzchniowych. Konsumenci nadal stawiają produktom piekarniczym wysokie wymagania, a tym – w większości przypadków – mogą sprostać jedynie stawiające na jakość piekarnie.

Najnowsze dane pokazują, że tradycyjna sprzedaż pieczywa z niedużych piekarni nie jest zagrożona. Szanse na rozwój leżą zaś w odpowiednim podejściu do zmieniających się preferencji konsumentów, coraz częściej świadomie sięgających po pieczywo powszechnie uznawane za zdrowe – zawierające naturalny zakwas, mąkę z pełnego przemiału oraz dużą ilość ziaren.