TOP 10 Superfoods

21.06.2016 10:09 12345 5,00/5 (1)
Oto 10 super pokarmów, obok których nie możesz przejść obojętnie w 2016 roku.

„Super żywność”, „super jedzenie”, „naturalne dopalacze” i „kulinarni herosi” – tak właśnie nazywane są pokarmy, które z uwagi na składniki odżywcze szybko regenerują, poprawiają kondycję, budują odporność i dodają energii. Do tego są lekkostrawne. Zawierają antyoksydanty, liczne witaminy, związki bioaktywne, minerały oraz najcenniejsze kwasy tłuszczowe. W naturalny sposób uzdrawiają i odmładzają!

Superfoods to pojemny kosz różnorodnych produktów. Na ich miano mogą zasłużyć jedynie naturalne i nieprzetworzone składniki, czyli nasiona, liście, strączki lub też jagody. Jak się okazuje, nie ma tu miejsca na żywność funkcjonalną, w której dobroczynne składniki są często efektem sztucznego wzbogacenia.

Poniżej nasz subiektywny ranking TOP 10 superfoods, wybranych pod względem popularności i łatwości użycia, zarówno w słodkich, jak i słonych wypiekach:

  1. Jagody Acai – moc antyoksydantów i lawina błonnika. Długo uwalniają energię i wspomagają odchudzanie. Mają dziesięciokrotnie więcej antyutleniaczy niż czerwone winogrona! Pochodzą z Brazylii.

TOP 10 superfoods

  1. Młody jęczmień – działa przeciwzapalnie i przeciwnowotworowo. Zawiera witaminę C, chlorofil, żelazo, wapń, magnez, cynk i bardzo dużo błonnika. Zimą godnie zastępuje warzywa i owoce.

TOP 10 superfoods

  1. Cynamon – równoważy zawartość cukru we krwi i ma właściwości przeciwzapalne. Hamuje rozwój bakterii i działa jak naturalny konserwant żywności. Odtłuszcza żołądek i zapobiega jego owrzodzeniu.

TOP 10 superfoods

  1. Nasiona Chia – inaczej szałwia hiszpańska. Zaledwie dwie łyżki drobnych nasion w ciągu dnia dostarczają organizmowi odpowiedni poziom białka, błonnika i kwasów tłuszczowych Omega-3. Dodają energii i działają detoksykacyjnie. Starożytni Aztekowie wierzyli, że jedna łyżka nasion utrzymywała wojownika w dobrej kondycji przez 24 godziny!

TOP 10 superfoods

  1. Miłka abisyńska – zwana również tefem, teffem lub trawą abisyńską. Jedne z najmniejszych ziaren na świecie. Naturalnie występuje w Afryce. Ma wysoką zawartość błonnika, białka, wapnia, witamin i minerałów. Doskonała alternatywa dla bezglutenowej mąki pszennej!

TOP 10 superfoods

  1. Borówki – pochodzą z Ameryki Północnej. Swój niebieski kolor zawdzięczają flawonoidom – naturalnym związkom, które chronią komórki pamięci, przez co spowalniają proces starzenia się mózgu. Pełne witamin, w tym B, C i A. Zawierają również antocyjany, które sprzyjają poprawie wzroku.

TOP 10 superfoods

  1. Komosa ryżowa – zawiera dużo białka, błonnika pokarmowego, wapnia, witaminy E, żelaza i magnezu. Dodatkowo nie ma glutenu. Pomaga regulować cukier we krwi, wspomaga pracę serca i walczy z komórkami nowotworowymi.

TOP 10 superfoods

  1. Granaty – zwalczają udar, nadciśnienie i chorobę Alzheimera. W medycynie ajurwedyjskiej granaty stosowane są jako tradycyjny środek na biegunki i pasożyty jelitowe. Przywędrowały do nas z Bliskiego Wschodu.

TOP 10 superfoods

  1. Dynia – z uwagi na wysoką ilość antyutleniaczy, zmniejsza oznaki starzenia. Wspomaga również leczenie raka prostaty u mężczyzn. Działa przeciwcukrzycowo i przeciwzapalnie.

TOP 10 superfoods

  1. Kasza jaglana – jedna z najstarszych i najzdrowszych kasz. Odkwasza organizm, ma właściwości antywirusowe i zmniejsza stan zapalny błon śluzowych. Zawiera łatwo przyswajalne białka oraz witaminy z grupy B. Poprawia stan skóry, włosów i paznokci.

TOP 10 superfoods